Pagina's

maandag 3 februari 2014

Beauty basis, foundation

Mijn tweede artikel over de basis van beauty gaat over.... foundation! Dit is een product wat ik niet super vaak gebruik aangezien ik een vrij egale huid heb. Maar wat is foundation? Dit is een foundation.

Dit is een vloeibare foundation van Bourjois maar je hebt ook andere soorten foundation zoals mousse foundation en compact foundation. Je gebruikt wat je het fijnste vind, de meest voorkomende vorm is vloeibaar. Vloeibare, mousse en compact foundation zijn allebei makkelijk bij de drogist verkijgbaar.

Hoe breng ik foundation aan? Foundation kun je op verschillende manieren aan brengen. Dit kan simpelweg met je vingers, en met verschillende soorten kwasten. Je hebt de foundation kwast, maar het kan ook met een kabuki of buffer kwast. Zelf ik vind ik met mijn vingers  het makkelijkste en het is natuurlijk het goedkoopst. 



Deze verschillende kwasten kan je gebruiken om je foundation aan te brengen. Zelf heb ik een foundation kwast, deze gebruik ik zelden en ook heb ik een kabuki maar deze gebruik ik voor mijn poeder. Een goede budget foundation kwast is die van Hema of Etos, een goed kabuki is die van Essence.

Welke kleur moet ik gebruiken? Nu, vind ik persoonlijk, het lastigste gedeelte van foundation, een kleur uitzoeken. Je kijkt gewoon een beetje naar je huid en test wat foundations uit op de onderkant van je kaak. Niet in je hals en ook zeker niet op je pols.



Je zet dus bv. 3 strepen foundation en je kijkt gewoon welke kleur het beste bij jou huid past! Ook heb ik nog een heel makkelijk filmpje over foundation gevonden.



Duurt maar een minuutje dus zeker even kijken zou ik zeggen! Dit was mijn tweede artikel over de beauty basis alweer maar dit keer over foundation, bye x

2 opmerkingen:

  1. Leuke post met een probleem waar veel mensen mee zitten, de juiste kleur vinden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel, leuk dat je mijn blog bezoekt! Kijk je er vaker op?

    BeantwoordenVerwijderen