Pagina's

vrijdag 3 mei 2013

DIY: van spijkerjasje naar spijkergilet.

Vandaag weer in nieuwe DIY. Ik wil heel graag een spijkergilet alleen deze kosten al gauw 40  á 50 euro, dat heb ik eigenlijk niet voor over. Maar toen kwam ik op een idee.... Ik had nog een spijkerjasje van de Primark liggen, bijna nooit aan gehad, en kostte trouwens maar 15 euro. Dus ging ik daar een spijkergilet van maken. Eerst tijd voor wat inspiratie:


 

 Zo zag mijn spijkerjasje eruit:


Eerst knip je de mouwen eraf, wil je een rafelend randje, laat dan een klein randje langs de naad over. Als je geen rafelend randje wil ben je nu al klaar! Ik vind rafelend randje mooier dus ik ging verder. Je hebt een klein randje over daar knip je allemaal spleetjes in en gaat er daarna met een mes overheen, je ziet dan nog maar een klein verschil. Dan was je hem uit op een kort programma en tadaaa, daar zijn je franjes! Je kunt er eventueel ook nog studs of spikes op maken. Dit is mijn eindresultaat:




Geen opmerkingen:

Een reactie posten